Wednesday, August 19, 2009

Conversation.

Today, I accompanied Huzir to Marriott in Putrajaya. He got some stuff to do. Then, here are the conversation we had in the car:

Me: B.. nak kemane lepas ni?
B: Gi Ampang.... gi rumah anak-anak yatim.
Me: *Blur* Ha? Nak buat ape?
B: Nak dekat puasa ni ha.. Buat amal jariah sikit..
Me: Oh. okay.

I thought that is one of his stupid joke or one of his 'merepek'. So I kept quiet.
Then, after the sungai besi tol, he make a turn to the Kuantan Cheras exit. So, I asked him again..

Me: B.. nak kemane?
B: Nak ke ampang.
Me: Buat ape?
B: Pergi rumah anak anak yatim...
Me: Oh okay..

So, at this time, I figured that he is going to rumah anak-anak yatim.

As soon as we reached ampang, he said..

B: Sebenarnye, I tak tahu nak kemane.. Kita nak kemane, ni b?
Me: Mane I tau.. Kate nak gi rumah anak-anak yatim
B: Betulll itu.

Silent all the way till he stops at SPCA..

I was like smiling surprisely excitedly.

B: Kan I cakap, rumah anak-anak yatim.. tu.. *Pointing at the signboard with pictures of cats and dogs.*

I was so happy! It has been few months already since I survey for a pretty white cat from the Internet. And all of it costs me RM600-800 which are very expensive.

So, we surveyed few cats there. I was.. 'rambang mata' to choose one cat that I'm gonna adopt. :)
I finally like this one cat. Male. White with a bit of orange color. I love it. Manje like hell! :D and its only RM100 :D

I'm gonna keep it in Huzir's house since Nabila hates cats. :(

B, we are going to have a baby! weeeeeeeeeee

Now, searching for his bed, cage, and a name for him :D

10 comments:

  1. da ada anak angkat plak daahh, i sama ngan nabila. tak suka kucing. shuhhh shuhh. haha

    ReplyDelete
  2. la yeke..
    tskpelah..
    ni beli ni pun saje saje je..
    try out new things.. :D
    kalau xsempat nak jage, jual balik :)

    ReplyDelete
  3. oi kene jaga betul2. nama ape? NAK TENGOK GAMBAR!!!!!!!! I LIKE CATS PICTURESS!! but not real life la.ihh comel2. geramnye. dah beli makanan ke belum. ihhh. kasi ikan masin je. jgn makan lagi mahal dari boss tau. haha

    ReplyDelete
  4. memang a jage betul betul
    xde gmbr lagi.. ak td pagi dah book dulu.. kucing tu baru je kene vaksin semalam.. so tunggu lagi 10days, die mandulkan kucing tu, pastu boleh amek dah..
    comel gileee
    ak bagi gemok2 nnt..
    jd mcm garfield
    hahahahah
    mknn weekends je yang sedap2. :D
    name belum decide lagi.. tobby ke tabby ke.. ak tgh carik bed die dgn cage die dulu.. hehehe

    ReplyDelete
  5. OMG waaaa super duper excited! tunjuk gamba weyh! you know i love cats!! oh my god, ak dah bayangkan kucing tu gebu yg tahap ko asik nak squeeze and then yg malas2 haha comelnyeeee!

    ReplyDelete
  6. mtk la kat ariff, tanya dia cage ada dia tak pakai ker..

    ReplyDelete
  7. ahha kejam gile nabila ikan masin. i wanna meet manja!ngeee meowwww

    ReplyDelete
  8. annddd u noe what, syedahhhh
    warne die same je warne kenit dulu
    :D

    ReplyDelete
  9. hahaha semak la nabila tu tak ske kucing pulakkk

    ReplyDelete
  10. eeeee nk tengokkkkk
    aku rindu kucing weh
    kt sini susah nk carik kucing. kucing nmpk org je lari.anjing je melambak

    ReplyDelete